Mobiel zakelijk abonnement betekenis
Een mobiel zakelijk abonnement betekent dat de ondernemer een abonnement kan gebruiken dat speciaal is samengesteld voor zakelijk gebruik.
Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om een mobiel zakelijk abonnement af te sluiten. Het vaakst kiezen de ondernemers voor een sim only abonnement. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de bundel meer belminuten heeft, een ondersteuning heeft om naar landen buiten de Europese Unie binnen bundel te bellen of andere verschillen met een particulier abonnement heeft. Er gelden bij een zakelijk abonnement vaak ook andere voorwaarden. Ontbreekt er nog iets? Stuur het in en maak kans op een Bol.com waardebon t.w.v. €100!
Mobiel zakelijk abonnement betekenis
Een mobiel zakelijk abonnement betekent dat de ondernemer een abonnement kan gebruiken dat speciaal is samengesteld voor zakelijk gebruik.
Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om een mobiel zakelijk abonnement af te sluiten. Het vaakst kiezen de ondernemers voor een sim only abonnement. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de bundel meer belminuten heeft, een ondersteuning heeft om naar landen buiten de Europese Unie binnen bundel te bellen of andere verschillen met een particulier abonnement heeft. Er gelden bij een zakelijk abonnement vaak ook andere voorwaarden. Ontbreekt er nog iets? Stuur het in en maak kans op een Bol.com waardebon t.w.v. €100!
Mobiel zakelijk abonnement betekenis
Een mobiel zakelijk abonnement betekent dat de ondernemer een abonnement kan gebruiken dat speciaal is samengesteld voor zakelijk gebruik.
Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om een mobiel zakelijk abonnement af te sluiten. Het vaakst kiezen de ondernemers voor een sim only abonnement. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de bundel meer belminuten heeft, een ondersteuning heeft om naar landen buiten de Europese Unie binnen bundel te bellen of andere verschillen met een particulier abonnement heeft. Er gelden bij een zakelijk abonnement vaak ook andere voorwaarden. Ontbreekt er nog iets? Stuur het in en maak kans op een Bol.com waardebon t.w.v. €100!
Mobiel zakelijk abonnement afsluiten
Er zijn verschillende providers die het mogelijk maken om een mobiel zakelijk abonnement af te sluiten. In principe werkt een zakelijk abonnement op dezelfde manier als een particulier abonnement. De samenstelling van de bundel is meestal wel anders en bovendien ziet ook de factuur er anders uit. Doordat op de factuur onder meer je bedrijfsgegevens staan, is het bij een controle van de Belastingdienst gemakkelijker om te laten zien dat het abonnement zakelijk bedoeld is.
Andere betaalvoorwaarden
Bovendien zijn ook de betaalvoorwaarden meestal anders. Bij de particuliere mobiele abonnementen heeft de consument doorgaans 14 dagen de tijd om de factuur te betalen. Bij zogeheten business to business abonnementen is het gebruikelijk dat een bedrijf binnen 30 dagen de factuur betaalt. Dat betekent dat je als ondernemer dus recht hebt op een ruimere betaaltermijn.
Zakelijk abonnement voor zzp’ers
Als je zzp’er bent, kun je er ook voor kiezen om een particulier abonnement af te sluiten. Toch zijn de bundels van een particulier abonnement vaak niet zo volledig als een zakelijk abonnement voor ondernemers. Om deze reden doe je er als zzp’er goed aan om een zakelijk mobiel abonnement af te sluiten. Je kunt de btw van je telefoonabonnement zakelijk aftrekken naar verbruik. De voorwaarde is wel dat je de telefoonkosten die je zakelijk opvoert ook echt zakelijk maakt. Zo zijn de kosten dan aftrekbaar van de inkomstenbelasting en de omzetbelasting.
Meerdere zakelijke abonnementen
Als zzp’er is er ook een andere reden waarom een mobiel zakelijk abonnement aantrekkelijk kan zijn. Je kunt namelijk meerdere zakelijke abonnementen tegelijkertijd aanschaffen, zonder dat dit gevolgen heeft voor je persoonlijke abonnement. Uiteraard mag je er ook voor kiezen om toch je privé abonnement zakelijk te gebruiken. Het lijkt erop dat providers er in sommige gevallen voor kiezen om je abonnement als particulier om te zetten naar een zakelijk abonnement als je zzp’er bent. De provider vindt het aannemelijk dat je je mobiele abonnement zakelijk gebruikt als je kantooradres gelijk is aan je woonadres.
Uitzondering BKR-registratie
Kies je voor een mobiel zakelijk abonnement zonder toestel? Dan wordt er geen BKR-registratie bijgehouden. Dat geldt ook voor particulieren. Maar als je een zakelijk abonnement met toestel neemt, heeft dit ook geen gevolgen voor een BKR-registratie. Zakelijke abonnementen worden namelijk nooit doorgegeven aan het BKR. Het BKR registreert particuliere schulden en geen schulden van een onderneming. Er is daarom geen controle en ook geen toets. Daardoor heb je geen problemen als je privé een hypotheek afneemt, terwijl je zakelijk een abonnement met toestel hebt aangeschaft. Die uitzondering geldt niet voor particulieren. Particulieren die een mobiel abonnement met toestel op afbetaling aanschaffen, krijgen een BKR-registratie als het toestel voor 250 euro of meer gefinancierd is. Dit is een extra reden om een mobiel abonnement zakelijk af te sluiten en niet privé.
Looptijd mobiel zakelijk abonnement
Er is doorgaans wel een verschil in looptijden bij een zakelijk abonnement. Als je kiest voor een privé abonnement, kun je over het algemeen kiezen voor een abonnement met een looptijd van één of twee jaar. Slechts een aantal providers bieden de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen. Als consument zit je dus langer vast aan een abonnement dan als je een zakelijk abonnement afsluit. Zakelijke abonnementen hebben vaak een looptijd van 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Voor maandelijkse opzegbaarheid betaal je wel een kleine extra vergoeding, maar het gaat dan vaak om slechts een paar euro per maand.
Geen 14 dagen bedenktijd
Als afnemer van een zakelijk abonnement heb je daardoor meer voordelen dan als je kiest voor een particulier abonnement op gebied van looptijd. Houd er wel rekening mee dat als je als particulier online een mobiel abonnement afsluit, je daarvoor een bedenktijd van 14 dagen hebt. Wil je binnen 14 dagen het afsluiten van het contract ongedaan maken? Dan kan dat. Maar deze bedenktijd geldt niet voor zakelijke abonnementen. Dat betekent dat je je zakelijke contract niet meer op kan zeggen wanneer je deze een keer hebt getekend. Wil je dat toch? Dan moet je het hele contract zonder kortingen vergoeden. Particulieren genieten op dit vlak dus extra rechtsbescherming ten opzichte van ondernemers.